Wpusty mostowe

Aby zapobiegać powstaniu zjawiska „aquaplaningu” lub gołoledzi na mostach, woda z ich powierzchni musi być szybko i skutecznie odprowadzona. Za pomocą nowych wpustów mostowych Multitop ® HSD można znacznie poprawić funkcjonalność, bezpieczeństwo i wydajność odprowadzania wody.

Górna część wpustów mostowych posiada regulowaną wysokość, możliwość przesuwania na boki i obracania. Ruszty są wyposażone w bezśrubowy zatrzask, a ramy we wkładki amortyzujące. W zamkniętej ramie jest możliwość wybicia otworów służących do odprowadzania wody na czas prac budowlanych. Systemy wpustów oferowane są w wersjach
HSD-2 300 x 500 (rozmiar rusztu 300 x 480) i HSD-5 500 x 500 (rozmiar rusztu 500 x 559).
Obie wersje odpowiadają klasie D 400 zgodnie z normą PN-EN 124 / DIN 1229.

Wpusty mostowe Multitop ® osiągają wysoką wydajność hydrauliczną, dzięki specjalnej budowie rusztu i odpowiedniemu dopasowaniu ramy, co eliminuje powstawanie zatorów.
Dzięki temu unika się ich zapychania, wzrasta bezpieczeństwo komunikacji drogowej i wydłużają się okresy konserwacji. Zbędna staje się również konserwacja zabrudzonych lub ciężko pracujących połączeń śrubowych, ponieważ nowe wpusty wyposażone są w odporne na brud zatrzaski z zabezpieczeniem ze stali nierdzewnej.
Ruszt i rama połączone są zawiasem o kącie otwarcia 110º. Łatwość obsługi oferuje technika HSD pozwalająca na płynną regulację wysokości i przesuwanie mimośrodowe na boki. Ponadto jest możliwość jej obrotu o 360º co pozwala precyzyjnie ustawić wpust na wysokości nawierzchni drogowej i równolegle do pokrywy. Solidne wkładki amortyzujące w ramie systemu wpustowego zmniejszają naciski powierzchniowe i gwarantują tym samym trwałe funkcjonowanie bez stukania.

Menu główne